Bejelentkezés: +36-70-773-52-25
Korpácsi Éva - kép

Sportág-specifikus edzés


Sportág- specifikus edzés, preventív gondolkozás, sportmozgás tökéletesítés, sportteljesítmény fokozás.

Miről szól a funkcionális tréning?

Elmondhatjuk, hogy a különféle sportmozgások nem mások, mint mozgásláncolatok sorozata, ami bonyolult idegrendszeri szabályozás következtében valósul meg. Mikor idegrendszerünk emlékezetébe vési a bonyolult mozgássorozatokat, mozdulataink, mozgásunk automatikussá válik, biztosítva ezáltal, hogy másra tudjunk koncentrálni.

Ez a fajta mozgás nem izoláltan, hanem mozgásláncolatokban mozgatja izmainkat, ízületeinket. A funkcionális edzés tulajdonképpen az idegrendszeri, izom és izületi kapcsolatot fejleszti.

Változatos eszközökkel tudjuk nehezíteni vagy segíteni a funkcionális edzést, így még több izom kapcsolódik be a munkába.

Mikor hasznos a funkcionális edzés?

  • ülőmunka esetén
  • kemény fizikai munka során
  • rehabilitációban
  • sportsérülések megelőzéseképp
  • teljesítmény javításban
  • gyermekeknél a mozgásszegény életmód miatt nem megfelelő az izomzat és a törzs stabilitása, illetve a korai sport erősen megterheli a még fejlődő szervezetet. Gyermekek körében prevenciós céllal.

Funkcionális edzés során használható eszközök például:

  • TRX
  • Bosu
  • Fitt-ball
  • Soft-ball
  • Diner- párna
  • Smr-henger
  • Gumikötél
  • Kettlebell
  • Medicin labda
  • Core board
  • Súlyzók

Mit fejleszthetünk a funkcionális edzés során?

  • Kondicionális képességeket: állóképesség, erő, gyorsaság
  • Koordinációs képességeket
  • Ízületi mozgékonyságot, vagyis a hajlékonyságot

Ha tetszett ossza meg. Köszönöm!

Kapcsolatfelvétel

Személyi edzés, Budapest. Kérdés vagy észrevétel esetén hívjon vagy az online kapcsolatfelvétel űrlapot is használhatja. 

Kérem várjon....
Kérem várjon