Bejelentkezés: +36-70-773-52-25

Pilates

Német úriember Joseph Pilates koncepciója, melyet a Kontroll művészetének nevezett. Olyan speciális mozgásforma, amely a törzsstabilizációs(core) izmok fejlesztését tűzi ki célul(hasizmok, hátizmok,külső- és belső csípőizmok). Lassú, folyamatos mozgás, melynek során hangsúlyt fektetünk a minőségi munkára.

Erő, hajlékonyság. kordináció.

Cél: Belső nyugalom, harmónia, megteremtése.

Pilates alapelvek:

1. Légzés- Speciális, mellkasi ill. rekeszlégzésről beszélünk.

2. Aktív has( Erőközpont) Power House- Tudatosan a gyakorlat befejezéséig megfeszítve tartjuk a hasizmokat, védve ezzel a gerinc alsó részét. Ez a legfontosabb alapelv!

3. Folyamatosság- A mozgás lassú, a kivitelezés állandó.

4. Vizualizáció- A könnyebb végrehajtás érdekében az egyes gyakorlatokhoz képeket társítunk.

5. Izoláció a mobilizációban- Mindig elkülönítve egy izomra helyezzük a hangsúlyt, de a test közben mozgásban van.

6. Ellazulás- A működésben lévő izomcsoportunkra koncentrálunk, a többi testrészt ellazítjuk.

7. Ellenőrzés- Kontroll alatt tartom az adott gyakorlat egészét.

8. Minőség- Mindig fontosabb, mint a mennyiség!

9. Mozgás pontossága

Fizikai változások:

  • Inter/ intramuszkuláris kordináció fejlődése
  • Izomerő növelése
  • Izületi mozgásterjedelem növelése
  • Izomtónus megváltozik
  • Javul a testtartás
  • Testtudat
  • Esztétikusabb, finomabb mozdulatok
  • Légzéskapacitás nő
  • Kitartás, fegyelem
  • Önbizalom növelése
  • Összpontosítási képesség növelése

Ha tetszett ossza meg. Köszönöm!

Kapcsolatfelvétel

Személyi edzés, Budapest. Kérdés vagy észrevétel esetén hívjon vagy az online kapcsolatfelvétel űrlapot is használhatja. 

Kérem várjon....
Kérem várjon